طراحی پراپ برای استاپ موشن2021-09-10
استاپ موشن چیست؟ هزینه + مشاهده نمونه کار
در کل، ساخت استاپ موشن نیازمند برنامهریزی دقیق، خلاقیت و توجه به جزئیات است. با رعایت نکات فوق، میتوانید استاپ موشنی جذاب و مؤثر ایجاد کنید که پیام شما را به بهترین شکل منتقل کند. در مرحله پایانی باید توانایی کار با نرم افزارهای مرتبط با تولید استاپ موشن و همچنین تدوین این سبک ویدئوها را داشته باشید. البته گاهی اوقات هم از ابتدای پروژه عکسها توسط نرم افزارهای تولید استاپ موشن کنترل و آماده می شوند. زمانی که صحبت از هزینه ساخت استاپ موشن این سبک موشن گرافیک می شود، مهم است که به عوامل مختلف تعیین کننده قیمت در ساخت ویدیو تبلیغاتی توجه کنیم.
در حقیقت میتوان گفت صدا و صداگذاری باعث میشود تا استاپ موشن شما از یک ویدئوی صامت خارج شده و جذابیت آن بیشتر شود. استاپ موشن ها ابزارهای جذاب و تاثیرگذار برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند. نکته ای که باعث موفقیت این ویدئوها در تبلیغات می شود بکارگیری خلاقیت در ساخت استاپ موشن ها است. بوسیله استاپ موشن ها ایده های مختلفی را برای تبلیغات محصول می توان پیاده سازی کرد. هر چه ایده و اجرا خلاقانه تر و خاص تر باشد تاثیرگذاری آن بیشتر است. استاپ موشنها به دلیل محبوبیت در بین انواع تبلیغات ویدئویی توانستهاند تاثیرگذاری بیشتری را در تبلیغات داشته باشد.
با اعتماد به شرکت سلام گرافیک دیگر نگرانیای بابت طراحی و استاپ موشن نخواهید داشت چراکه ما به صورت پاسخگو مسئولیت کاری خود را میپذیریم. داستان یا سناریو مشخص می کند به چه عناصر و آبجکت هایی نیاز دارید. ما یک دکور ساده با استفاده از یک مقوای رنگی را فرض می کنیم و شخصیت انیمیشن را یک عروسک کوچک با قابلیت فرم پذیری در نظر می گیریم. سناریو هم در ساده ترین حالت اینطور فرض می کنیم که شخصیت داستان از نقطه A به نقطه B حرکت می کند. برای ساخت عناصر و شخصیت های استاپ موشن به لوازم مختلفی نیاز دارید.از جمله این موارد میتوان به مقوای رنگی، لگو، خمیر بازی، چسب گرم، حروف آهنربایی، اسکلت منعطف شخصیت و … اشاره کرد.
در این بخش است که کارگردان، ایده فیلمنامه و نگاه خود را به سایر بخشهای تولید منتقل میکند. اما طراح استوری بورد صرفا تصویرساز نیست؛ در واقع یک قصهگوی موفق است. اولین استفاده از تکنیک استاپ موشن بر می گردد به دوره ی آغازین تاریخ سینما زمانی که آلبرت اسمیث و جیمز استوارت بلکتون در سال ۱۸۹۸ سیرک هامپتی دامپتی را به این شیوه ساختند. ۳۵ سال پس از آن امریکا تولید انیمیشن های استاپ موشن را شروع کرد و آغازگر این جریان شخصی به نام ویلیس اوبراین بود. اکنون پس از ۱۱۸ سال استاپ موشن از محبوبیت فراوانی برخوردار است و فیلم سازان بزرگ به ساخت اینگونه آثار می پردازند.
این نرمافزارها با امکاناتی مثل تایم لاین پیشرفته، پیش نمایش لحظه ای (Onion Skin) و ابزارهای ویرایشی، فرایند ساخت انیمیشن را سریع و دقیق می کنند. برای پروژه های کوچک یا شروع یادگیری، Stop Motion Studio روی موبایل انتخاب مناسبی است، در حالی که Dragonframe با قابلیت های حرفه ای برای تولیدات سینمایی طراحی شده است. نرمافزارهای پیشرفته برای پروژه های بزرگ و حرفه ای ایدهآل اند، و ابزارهای ساده تر برای مبتدیان و علاقه مندان. استوری بورد (Story board)یک نظمدهنده بصری است که روایت خطی را مشخص میکند. در استوریبورد (مانند یک کمیک)، صحنههای یک انیمیشن، فیلم یا ویدیوی تبلیغاتی تصویرسازی میشوند. در فرآیند طراحی و تولید یک انیمیشن، یکی از مهمترین بخشها استوریبورد است، زیرا رابطی است بین فیلمنامه و انیمیشن نهایی.
لازم به ذکر است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکان ساخت استاپ موشن به کمک گوشی های هوشمند نیز، وجود دارد. برای دستیابی به این امر، کافی است پس از تهیه ی یک گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید یا ios در نسخه ی مناسب، نحوه ی کار کردن با نرم افزارهای ساخت استاپ موشن را بیاموزید. برای ساخت استاپ موشن، لازم است که ابتدا با معنی و مفهوم دقیق استاپ موشن آشنا شوید. همان طور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، استاپ موشن تکنیکی برای ساخت انیمیشن است که در آن از یک سری تصاویر به صورت پشت سر هم، عکس برداری یا فیلم برداری می شود. توالی این تصاویر در نهایت به گونه ای به نظر می رسد که انگار اشیا در حال حرکت کردن هستند. یک گرافیست یا انیماتور، باید بتواند تمام اشیا اطراف خود را به صورت زنده، تصور و تجسم کرده و به آن ها جان ببخشد.
از جمله این امکانات میتوان به دسترسی به آرشیوی از ۲۲۰۰ افکت صوتی اشاره کرد. استاپ موشن یک تکنیک انیمیشنی است که در آن اشیاء یا شخصیت ها به صورت تدریجی و با جا به جایی های دقیق در هر فریم به تصویر کشیده می شوند. این روش با ثبت تصاویر متوالی از هر حرکت کوچک اشیاء، به بیننده این احساس را می دهد که اجسام بی جان به شکلی جادویی در حال حرکت هستند. این نرمافزار توسط شرکت Adobe ساخته شده و دنیای جلوههای بصری، موشن گرافیک و انیمیشن را متحول کرده است. در این دوره، شما با تمامی ابزارها و امکانات افترافکت آشنا میشوید و یاد میگیرید چگونه پروژههای حرفهای و خیرهکننده ایجاد کنید.
Stop Motion Studio دارای امکانات بسیار زیادی برای ساخت این دسته از انیمیشنها است. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید پس از آماده سازی صحنه، فریم به فریم عکسها را تهیه کنید و انیمیشن خود را بسازید. این تکنیک به دلیل جذابیت بصری و قابلیت بالای انتقال پیام های پیچیده به شیوه ای ساده و قابل فهم، در دنیای تبلیغات محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استاپ موشن توانایی منحصر به فردی دارد که حتی ساده ترین اشیاء را به شکلی سرگرم کننده و خلاقانه به نمایش بگذارد، به طوری که مخاطب در هر سن و سالی جذب آن می شود. امروزه، از این سبک انیمیشن در تبلیغات برندها و معرفی محصولات استفاده های زیادی می شود چرا که توجه مخاطب را جلب کرده و پیامی خاص را به یاد ماندنی کند. تکنیک Claymation، با استفاده از کاراکترهای ساختهشده از خمیر، امکان خلق داستانهای تخیلی و جذاب را برای برندها فراهم میکند.
این سبک از استاپ موشن بهطور خاص برای کمپینهای تبلیغاتی سرگرمکننده و نمایش محصولاتی که نیاز به حس خلاقیت و جذابیت دارند، مناسب است. با استفاده از این روش، میتوانید محصولات خود را به شکلی داستانمحور و رنگارنگ به نمایش بگذارید. آی کیت مووی از دیگر نرم افزارهای پیشرفتهای است که میتوانید با استفاده از آن به ساخت انیمیشن و استاپ موشن مورد نظر خود اقدام کنید. این برنامه به طور کلی با هدف ضبط و ساخت استاپ موشن طراحی و تولید شده است. آی کیت مووی امکانات و گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.
این نرم افزار در عین پیشرفته بودن و قابلیتهای منحصر به فرد بسیار ساده است. بنابراین شما میتوانید به راحتی آن را نصب نمایید و سپس به دوربین متصل کنید و استاپ موشن مورد نظر خود را تولید نمایید. در محیط این نرم افزار میتوانید به سرعت، عکسها را دریافت کنید و سپس ویرایش کنید. انیمیشن فریمبهفریم توانایی منحصر به فردی دارد که حتی ساده ترین اشیاء را به شکلی سرگرم کننده و خلاقانه به نمایش بگذارد، به طوری که مخاطب در هر سن و سالی جذب آن می شود. اینستاگرام، بهعنوان یک پلتفرم بصری برجسته، بهترین فضا برای استفاده از استاپ موشن در شبکههای اجتماعی است.
امیدواریم مطالب و نکات گفته شده در این مقاله، برایتان مفید و کاربردی بوده باشند. با اینکه استاپ موشن یکی از قدیمیترین تکنیکهای تولید انیمیشن محسوب میشود، امروزه بخش بزرگی از بازار محتوای ویدیویی را به خود اختصاص داده است. در سراسر دنیا و به خصوص ایران، استودیوهای تبلیغاتی به دنبال افراد خلاق و ماهر در تکنیک استاپ موشن هستند. طراحی و تولید یک پروژه استاپ موشن تبلیغاتی نیاز به مهارتهایی بیش از انیمیت دارد؛ در واقع، بخش مهمی از پروژه، مراحل پیش از تولید آن است. برای ساخت استاپ موشن، ابتدا ایده یا داستانی که میخواهید روایت کنید را مشخص کنید. سپس اشیاء یا کاراکترهایی که قرار است در داستان نقش داشته باشند، آماده کنید.
انیمیشن کات اوت، پیکسیلیشن، انیمیشن خمیری، آبجمت انیمیشن و … از انواع استاپموشن اند. البته برای تعیین قیمت باید ابتدا سناریو نوشته شده و براساس سناریو بقیه موارد مشخص گردد.ساخت استاپموشن، یک کار هنری است. با این حال هزینه ساخت استاپموشن را به طور تقریبی از طریق کلیک بر روی لینک زیر مطلع شوید و تفاوت ما را با دیگر شرکت ها احساس کنید. در دوره آنلاین Final Cut Pro X در مدرسه اینورس، شما ابتدا با فضای نرمافزار و ابزارهای ابتدایی آن آشنا میشوید. سپس چند ابزار کاربردی برای تدوین و ترکیب ویدیو را بررسی میکنیم. در بخش بعدی به تنظیمات رنگ و نور میپردازیم و شما نحوه درست اصلاح رنگ در فاینال کات پرو را یاد میگیرید.
تا با در نظر گرفتن سلیقه و اهداف شما پاسخگوی نیازهای منحصربفرد شما باشد. چرا که ما می توانیم هر طرح و ایده ای را به یک استاپموشن جذاب و تاثیرگذار تبدیل کنیم. سپس از پشت سر هم قرار دادن تصاویر این حرکت های فریم به فریم، تصویر حرکت القا می شود. انیمیشن استاپ موشنی که در آن از انسان یا مدل واقعی استفاده می شود پیکسیلیشن نام دارد. استاپ موشن ابزاری فوقالعاده برای معرفی خلاقانه و سرگرمکننده محصولات است. به جای استفاده از تصاویر ثابت، میتوانید داستانی جذاب پیرامون محصول خود بسازید و ویژگیهای آن را بهصورت بصری و خلاقانه به نمایش بگذارید.
لازم به ذکر است که در ساخت انیمیشن های استاپ موشن به جای استفاده کردن از نقاشی از مدل های واقعی و عروسک ها استفاده می شود. بهتر است بدانید که هنر استاپ موشن، هنری نوپا نیست؛ بلکه بسیار قدیمی می باشد. هنر استاپ موشن، اولین بار در فیلم Humpty Dumpty Circus در سال 1897 مورد استفاده واقع شد. استودیوهای مطرح مانند Laika (سازنده کورالاین) یا Aardman Animations (سازنده والاس و گرومیت)، خدمات حرفه ای در زمینه استاپ موشن ارائه می دهند. ساخت استاپ موشن مدل یک فرآیند خلاقانه و هنری است که نیاز به صبر، دقت و تجهیزات مناسب دارد.
یک منبع نور از یک سمت و نور دوم در جهت مخالف تا سایه های کمتری ایجاد شود. در قدم اول، با هم استاپ موشن دیزاین بریف یا بوم تفهیم نامه ساخت استاپ موشن را تکمیل میکنیم. بعد از اتمام مراحل عکاسی، نوبت به تدوین و نریشن و صداگذاری و اصلاح رنگ و نور و…. برای ساخت یک استاپ موشن به یک تیم شامل سناریونویس، مدیر تولید، تدارکات، سازندگان آبجکت، انیماتورها، گرافیک، تدوینگر، نریتور، صداگذار نیاز است. یه مشاور کاربلد تا بتواند بهترین سبک و ایده را برای محصول شما معرفی کند. تکنیک Stop Motion Animation، با استفاده از عروسکها یا مدلهای خاص، امکان خلق انیمیشنهایی پیچیده و داستانمحور را فراهم میکند.
این روش برای برندهایی که به دنبال ایجاد هویتی ماندگار و حرفهای هستند، بهترین گزینه است. در حوزه پزشکی، از استاپ موشن مدل برای نمایش فرآیندهای زیستی مانند عملکرد قلب، حرکات مفاصل یا جراحی های دقیق استفاده می شود. این روش به دانشجویان کمک می کند تا فرآیند های پیچیده را بهتر درک کنند. این مجموعه بریتانیایی، با ترکیب طنز و داستان پردازی جذاب، از استاپ موشن مدل برای ایجاد شخصیت های محبوب و صحنه های خلاقانه استفاده کرده است. طراحان، کارگردانان و گرافیست ها، سالیان درازی از استاپ موشن برای ساختن جلوه های ویژه کمک می گرفتند.
ساخت استاپ موشن، سبک نوآورانه از موشن گرافیک، با حرکت دادن اشیاء و ثبت لحظه ها فریم به فریم، دنیایی از ایدهها را به انیمیشن های خیره کننده و خلاقانه مبدل می سازد. با هر کلیک و حرکتی داستانی نو به زندگی می آید و در پایان، از ترکیب این تصاویر متوالی، ویدیو موشنی بینظیر پدیدار می شود. این سبک تبلیغات ویدیویی، ماجراجویی همراه با خلق لحظه هایی جادویی، جایی که ایده های شما به واقعیت تبدیل میشوند. با پیشرفت رسانهها و نیاز به محتوای ویدیویی منحصربهفرد، استاپموشن به دلیل جذابیت و حس واقعی بودن، در صنعت تبلیغات و هنر مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. ساخت استاپ موشن مدل، فراتر از یک تکنیک انیمیشن سازی، یک هنر عمیق و پرظرافت است که با ترکیب خلاقیت، دقت و صبر توانسته است جایگاه ویژه ای در دنیای هنر و صنعت پیدا کند. این روش نه تنها در سینما و تلویزیون برای خلق داستان های خاطره انگیز و جهان های خیالی کاربرد دارد، بلکه در تبلیغات به ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطبان تبدیل شده است.
Pixilation به دلیل استفاده از حرکات طبیعی و طنزآمیز، مخاطبان را جذب کرده و تعامل بیشتری ایجاد میکند. این تکنیک بهویژه برای برندهایی که میخواهند حس انسانی و دوستانهای به محتوای خود اضافه کنند، بسیار مؤثر است. ترکیب حرکات نرم و جلوههای بصری خلاقانه در Claymation، تجربهای منحصربهفرد برای مخاطبان ایجاد میکند. این سبک برای برندهایی که در حوزههای کودک، صنایع دستی یا حتی خوراکیها فعالیت میکنند، گزینهای ایدهآل است. پس از انجام این مراحل باید عروسک را در نقطه A قرار داده و عکس اول را بگیرید.
برای پروژه های معمولی از لامپ های کم مصرف و برای سفارشات تجاری این انیمشن ها باید از نورهای ثابت سینمایی استفاده کنید. باید دقت کنید زاویه نورهای شما تا پایان مراحل عکسبرداری ثابت بماند. مدت زمان ساخت ویدیوها متغیر است و به عواملی مانند سطح حرفهای یا آماتور بودن ویدیو و پیچیدگی سناریو بستگی دارد. ویدیوهای آماتوری ممکن است نیازی به تجهیزات و تخصصهای فنی مانند نورپردازی پیشرفته، کارگردانی حرفهای، صداگذاری دقیق، تدوین و مونتاژ نداشته باشند. اما برای ساخت نمونه های حرفهای، تمامی این شرایط باید به نحو احسنت فراهم آورده شوند تا نتیجهای خیرهکننده حاصل گردد. نرمافزاری مختص دستگاه های اندروید که برای ساخت استاپ موشن طراحی شده است.
برای ساخت استاپ موشن لزوما به فضای استودیویی و تجهیزات گرانقیمت نیاز ندارید. در یک استودیوی خانگی و با استفاده از دوربین موبایل و چند لامپ برای نورپردازی هم می توانید استاپ موشن های جذاب تهیه کنید. برای ساخت این سبک انیمشن ها از یک سناریوی از پیش تهیه شده استفاده می شود. بعد از تهیه سناریو باید اجزا و آبجکت های استاپ موشن را تهیه یا تولید کنید. شخصیت ها و آبجکت های هر استاپ موشنی نسبت به سناریوی در نظر گرفته شده متفاوت است. در این دوره آنلاین، شما با متریالها و ابزارهای مختلف مورد استفاده در ساخت پراپ آشنا میشوید و یاد میگیرید چگونه دکورهای خلاقانه برای استاپموشن با تکنیکهای Clay و Object بسازید.
برای شروع ساخت ابتدا باید لوازم و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید. پس از تهیه این موارد باید یک سناریو تنظیم کنید، حتی برای استاپ موشن های معمولی به یک سناریو نیاز دارید. پس از مشخص شدن داستان باید عناصر و شخصیت های انیمشن را تهیه کنید. در حالت ساده شاید شخصیت داستان یک عروسک باشد، اما در پروژه های تجاری شخصیت اصلی محصولی مثل یک بطری آبمیوه باشد. مدیریت بخش پیشتولید یک پروژه استاپموشنمهارتهای لازم برای برنامهریزی و مدیریت زمان و هزینه در پروژههای استاپموشن را کسب میکنید.
برای واقعی جلوه دادن حرکت بهتر است اندام عروسک را هم به شکلی مناسب در هر فریم تغییر دهید. حرکت نقطه به نقطه و عکسبرداری فریم به فریم را تا جایی ادامه دهید که شخصیت داستان به نقطه B برسد. برای طراحی و ساخت انواع مختلف استاپ موشنها به تخصص های مختلفی نیاز دارید. ویدیو های تبلیغاتی که معمولاً زمان کمتری دارند، ممکن است هزینه کمتری نسبت به انیمیشن هایی با مدت زمان طولانیتر برای کودکان داشته باشند. همچنین معمولا برای سهولت شکل دادن به اشیا و کاراکتر ها از گل رس و یا خمیر استفاده می شود که به این نوع استاپ موشن، انیمیشن خمیری یا کلیمیشن گفته می شود. صحنه ای که مدل ها در آن حرکت می کنند، باید با دقت طراحی و تنظیم شود.
همچنین ما نمونه های استاپ موشن حرفه ای جهان را معرفی کردیم و مراحل ساخت استاپ موشن را شرح دادیم. دیدید که استاپ موشن چگونه در تبلیغات نقش تاثیرگذاری پیدا کرده و توانسته این صنعت را متحول سازد. حال به خوبی متوجه شدید که ساخت استاپ موشن چه اهمیت ویژه ای دارد. این نکته نیز قابل ذکر است که اگر یک استاپ موشن حرفه ای و چشمیگر می خواهید که بازدهی تبلیغات شما را صد چندان کند، حتما ساخت آن را به در افراد متخصص و با مهارت بالا بسپارید. امید است که شما با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی در حوزه کاری خود دریافت کرده باشید و بتوانید از آن برای رشد و پیشرفت روز از افزون خود استفاده نمایید. امروزه صنایع مختلف تجاری، تبلیغاتی و شرکت های بزرگ در سراسر دنیا به دنبال شیوه های نو و جذابی برای ساخت ویدیوها در مارکتینگ هستند.
در شرکت سلام گرافیک تنها گرافیستهای ماهر، حرفهای و مجرب مشغول به کار هستند. این سناریو باید برگرفته از ایده شما بوده و داستان را به طور مشخص و جذاب تعریف کند. قبل از شروع به کار، هدف و پیام اصلی استاپ موشن را باید مشخص کنید. باید ایده ای خلاقانه و مکتوب داشته باشید تا بدانید چه اطلاعاتی یا احساساتی را می خواهید به مخاطبان منتقل کنید. طراحی شخصیت ها و محیط باید همسو با داستان باشد و در عین حال از نظر فنی، برای حرکت فریم به فریم مناسب باشد. این تکنیک با استفاده از سبک هنری منحصر بهفرد خود، به برندها کمک می کند تا هویتی خاص در ذهن مخاطبان بسازند.استفاده از رنگ ها و اشکال مرتبط با برند می تواند باعث تقویت شناخت برند شود.
اما با این حال زمان اجرای این روش طولانی می باشد زیرا یک ثانیه از یک ویدیو می تواند فقط 12 فریم را در خود جای دهد. این فیلم به کارگردانی هنری سلیک، یکی دیگر از نمونه های برجسته استاپ موشن مدل است. در این پروژه، مدل هایی با قابلیت تغییر حالت های چهره برای شخصیت ها طراحی شد که امکان نمایش احساسات پیچیده را فراهم کرد. با یادگیری طراحی پراپ برای استاپ موشن، مهارتهایی کسب کنید که به شما امکان میدهد دنیایی از خلاقیت را به تصویر بکشید و انیمیشنهای جذابی خلق کنید. استاپ موشن از تکنیک های جذاب ساخت انیمیشن ها می باشد که با آن آثار سینمایی و فیلم های خاطره انگیز و تاثیر گذاری در دنیا ساخته شدند و مورد توجه بسیار قرار گرفتند. همانطور که در این مقاله بیان کردیم استاپ موشن، تکنیک عکاسی از اشیا با حرکت در هر فریم و ایجاد تغییرات کوچک است که در انتها فیلمی متحرک بدست می آید.
مهمترین تخصص در ساخت این سبک انیمیشن ها، دانش عکسبرداری و متحرک سازی اجسام بی جان است. نکته مهم برای طراحی و اجرا استاپ موشن استفاده از یک سناریو یا داستان است. پویا نمایی شما اگر خیلی ساده هم باشد لازم است یک داستان ساده داشته باشد. استاپ موشن های بدون سناریو جذابیتی ندارند، چون شخصیت ها و عناصر بی هدف صرفا جابجا می شوند. رسالت تیم آراستاپ موشن، علاوه بر ساخت استاپ موشن های جذاب، آموزش ساخت استاپ موشن حرفهای به علاقهمندان این حوزه است.
استفاده از مواد مقاوم (مانند خمیر، پارچه، یا پرینت سه بعدی) نه تنها مانع از آسیب در حین تولید می شود، بلکه انعطافپذیری بیشتری ایجاد میکند. در این سبک، تصاویر نقاشی شده روی بوم یا شیشه به صورت فریم به فریم تغییر داده م شوند. نرمافزاری تخصصی برای ساخت این تکنیک پویانمایی و انیمیشن های تایم لپس. نرمافزاری ساده و کاربرپسند، مناسب برای تازهکاران و افراد مبتدی. زمانی که سناریو کار برای شما ارسال شود و به تایید شما برسد، کل هزینه به صورت کامل دریافت میشود. این تکنیک زمان بر است و تولید یک ویدئو چند دقیقه ای ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد.
تبدیل آبجکتهای واقعی به پراپهای قابل انیمیتتکنیکهای تبدیل اشیاء واقعی به پراپهای مناسب برای انیمیشن را فرا میگیرید. مدرسه تولید محتوای اتک، با هدف آموزش بازاریابی و تولید محتوا ساخته شده است تا به علاقمندان و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک کند در مدت زمانی بهینه موارد مهم این حوزه را بیاموزند. در تبلیغات تلویزیونهای Sony Bravia، از مدلهای کوچک برای نمایش کیفیت تصویر و جذابیت رنگها استفاده شد که مخاطب را تحت تأثیر قرار داد. در طول ساخت پروژه، با تیم در ارتباط باشید تا جزئیات مد نظر شما اعمال شوند. در انیمیشن “جزیره سگ ها” (Isle of Dogs)، تصاویر فریم به فریم با استفاده از نرم افزار دراگون فریم Dragonframe ترکیب و صداگذاری شدند تا حس کامل یک داستان سینمایی را منتقل کنند. نورپردازی یکی از حساس ترین بخش های آن است، زیرا تغییرات کوچک در نور می تواند انسجام بصری را برهم بزند.
از آثار استاپ موشنی برجسته می توان به انیمیشن ماری و مکس را که در سال ۲۰۰۹ به کارگردانی آدام الویت ساخته شد اشاره کرد. استاپ موشن یکی از روشهای خلاقانهای است که میتواند در زمینههای مختلف کسبوکارها از جمله فروش محصولات، بازاریابی، آموزش و داستانگویی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، به بررسی انواع کاربردهای استاپ موشن در این حوزهها میپردازیم. عناصر ساخت استاپ موشن باید طبق سناریو و برگرفته از ایده و داستان انتخاب شود. گاهی لازم است شخصیت سازی عروسکی انجام شود و گاهی نیاز است فضای سازی صحنه با المان های ذکر شده در سناریو تدارک ببینید. اگر استاپ موشن را برای سرگرمی بسازید استفاده از دوربین تلفن همراه و یک پایه نگهدارنده هم کفایت می کند.
این سایت