راهی سریع به موفقیت با تبلیغات هدفمند2022-06-12
راهنمای جامع مدیریت تبلیغات مدرسه کسبوکار ماهان
در واقع تبلیغات در این بخش به شما کمک میکند تا شناخته شوید و از سایرین متمایز باشید. استفاده از تبلیغات خلاقانه یکی از راه های ایجاد تمایز بین رقبای بازار است. خلاقیت در تبلیغات موجب می شود برند، محصولات یا خدمات شما برای مدت بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار باشد.
در بخش نهایی، مجموعهای از مطالعات موردی بررسی میشوند که اطلاعاتی در مورد استراتژیهای مختلفی که کسبوکارها برای مدیریت موثر تبلیغات استفاده میکنند، ارائه میدهد. امروزه تبلیغات ویدئویی بهدلیل افزایش استفاده از محتوای ویدئویی آنلاین، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بازاریابان میتوانند از پلتفرمهایی مانند یوتیوب، رسانههای اجتماعی و سرویسهای استریم برای جذب مخاطبان با محتوای ویدئویی جذاب استفاده كنند.
همیشه به خاطر داشته باشید، حتی بهترینهای کمپین تنها در صورتی مورد توجه قرار میگیرند که برجسته باشند. یکی از قویترین راهحلها برای این پرسش، نحوه ایجاد تبلیغی که برای مخاطب جذاب باشد، مشخص کردن احساسات و جذابیت آنهاست. با استفاده از احساسات، می توانید مخاطبان بالقوه خود را متقاعد کنید که اقدامی انجام دهند.
مدیریت تبلیغات از طریق پیامرسانی مکرر و کمپینهای قانعکننده، هویت برند را تقویت میکند آن را به نیروی محرکهای در انتخابهای مصرفکننده تبدیل میکند. با پیشرفت تکنولوژی، برنامهریزی رسانهای پیچیدهتر و چندوجهی شده است. اکنون بازاریابان پویایی رسانههای سنتی، پلتفرمهای دیجیتال، کانالهای رسانههای اجتماعی و حتی بازاریابی تاثیرگذار را در نظر میگیرند تا مطمئن شوند که پیامهایشان در زمان مناسب، به افراد مناسب میرسند.
در تصویر زیر تبلیغکننده ۲ حاضر است پول بیشتری نسبت به تبلیغکننده ۱ پرداخت کند اما به دلیل امتیاز کیفی بالاتر تبلیغکننده ۱، تبلیغ او با هزینه کمتر بالاتر از آگهی تبلیغدهنده ۲ قرار میگیرد. کوکاکولا که بهعنوان برندی با روشهای سنتی تبلیغات شناخته میشود، سفری بهسوی دنیای دیجیتال را آغاز کرده است. کمپین «Share a Coke» این شرکت که لوگوی کوکاکولا را با نامها و عبارات محبوب جایگزین میکرد، در فضای مجازی همهگیر شد و تعامل را افزایش داد.
- {
- بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند. |}{
- استفاده از تلگرام ادز بسیار ساده است و تنها چالش برای ما ایرانیان پرداخت هزینه آنست که در این مقاله راهکارهای کاربردی برای آن بیان میشود. |}{
- اندازهگیری اثربخشی تبلیغات برای ارزیابی عملکرد کمپین و نرخ بازگشت سرمایه ضروری است. |}
- با تخصیص منابع به کمپین های تبلیغاتی هدفمند، کسب و کارها می توانند هزینه های بازاریابی خود را بهینه کنند و با پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطبان مناسب دست یابند.
- تبلیغات سنتی همچنان یکی از محبوبترین و موثرترین راههای تبلیغاتی هستند.
- امروزه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به عرصههای نفوذ تبدیل شدهاند؛ جایی که مدیریت تبلیغات باید برای کسب مزیت رقابتی تلاش کند.
پیشبینی میشود که تبلیغات ویدیویی در دهه آینده نوع غالب تبلیغات باشد. در ابتدا تبلیغات تنها ۶ ثانیه طول میکشیدند اما در حال حاضر مرسومترین نوع تبلیغات، ۳۰ ثانیه زمان میبرند. فرض کنید پیشنهاد قیمت شما برای تبلیغ ۱۰ دلار برای اقدام موردنظر است و پیشنهاد بعدی ۵ دلار است. شبکههای تبلیغاتی باعث میشوند شما کمترین مبلغ را برای برنده شدن در مناقصه بپردازید. در این مثال شما مایل به پرداخت ۱۰ دلار هستید اما در واقعیت، برای برنده شدن در مناقصه تنها باید ۵/۰۱ دلار بپردازید.
حس ویروسی: موفقیت Old Spice در کمپین «The Man Your Man Could Smell Like»
در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین تبلیغ مربوط به یک پاپیروس در 3 هزار سال قبل از میلاد در مصر است. برخی دیگر نیز شروع تبلیغات را بعد از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در سال 1450 میلادی میدانند.
باید همۀ مخاطبان خود را بشناسید و براساس معیارهایی درست، آنها را دستهبندی کنید. هنگام طراحی و اجرای تبلیغ مشخص میکنید که کدام گروه، هدف این تبلیغ هستند و چه محتوا یا رسانهای در جذب آنها مؤثرتر عمل میکند. چگونه میتوان با صرف هزینۀ کمتر و در زمان سریعتری به سطح پایانی قیف فروش رسید؟ این سؤال، دغدغۀ اغلب کسبوکارها در هنگام طراحی کمپینهای تبلیغاتی است.
این روش بهویژه برای اطلاعرسانی تخفیفها، پیشنهادات ویژه، یا اعلام رویدادهای مهم بسیار مناسب است. پیامکهای تبلیغاتی معمولاً نرخ بازگشایی بالایی دارند و به شما این امکان را میدهند که به سرعت پیام خود را به دست مشتریان برسانید. ارسال پیامک از اکسل و دفترچه تلفن هم برای ثبت یادآوری ، اعلانات و اطلاعیه در پنل پیامکی موجود است که مناسب کسب و کارهایی است که قصد دارند مشتری خود را حفظ کنند و با آنها تعامل بیشتری داشته باشند. حتما شماهم تبلیغات تلویزیونی را دیده اید که زیرنویس کرده است، برای خرید محصول عدد 11 را به سرشماره خاصی ارسال کنید. ارتباط مداوم و تعامل با مشتریان می تواند سبب شود تا مشتریان شما به برند و کسب و کار شما وفادارتر شوند.
همچنین میتوانید برای بازاریابی خدمات یا محصولات خاص، پوستر آن را در فروشگاه نصب کنید. وبسایت خود را در کلمات کلیدی و موضوعات مختلف بررسی کنید و ببینید که آیا ترافیک طبیعی قابل توجهی از سمت یاهو یا بینگ دارید یا خیر. این موضوع تعیین میکند که آیا تبلیغات در این موتورهای جستجو سودآر خواهد بود یا خیر. صرف نظر از اینکه در کدام پلتفرم تبلیغ میکنید، تبلیغات در همه این پلتفرمها کاربردی است و یکسان به نظر میرسد. بنابراین دانستن نحوه تبلیغ در یکی از آنها، تبلیغ در سایر موتور جستجوها را آسان میکند. کمپینهای آنلاین بسیار قدرتمند هستند چراکه اندازهگیری تغییرات و فعالیت کاربران در آنها قابل اندازهگیری است.
بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing)
تبلیغات با انتقال موثر ارزش و نقاط فروش منحصر به فرد یک محصول یا خدمات جدید، راه را برای معرفی موفق آن به بازار هموار می کند. کمپینهای تبلیغاتی مؤثر میتوانند احساس فوریت ایجاد کنند، ارزشهای پیشنهادی را به اشتراک بگذارند و دلایل قانعکنندهای برای مصرفکنندگان برای انتخاب یک نام تجاری به برند دیگر فراهم کنند. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. از طرفی گستردهشدن فضای وب و شبکههای اجتماعی به این نگرانی دامن میزند؛ چون به پراکندگی حضور و حواسپرتی کاربران منجر شدهاند. شاید در نگاه اول، نشر تبلیغ در حجم وسیع برای دسترسی به مخاطب کارساز به نظر برسد، اما ممکن است منابع و سرمایۀ زیادی از شما بگیرد، بدون آنکه حتی به نتیجۀ مطلوبی رسیده باشید.
افراد برای پیداکردن محصولات و خدماتی که نیاز دارند از موتورهای جستوجو استفاده میکنند، در شبکههای اجتماعی میگردند، از فروشگاههای آنلاین بازدید میکنند و… . تبلیغات در صورتی می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند که هدفمند باشد، تبلیغات هدفمند یعنی بررسی مشتریان و ساخت پرسونا و بازار هدف و تبلیغ در آن بازار برای بدست آوردن مشتری. در این مقاله قصد داریم به راه حل هایی در زمینه هدفمند کردن تبلیغات بپردازیم. این فناوریها امکان نمایش محصولات در محیطهای واقعی و ایجاد تجربه با واقعیت مجازی، تجربهای جذاب و تعاملی برای مخاطبان ایجاد میکنند که باعث تقویت اعتماد مشتری به محصول قبل از خرید میشود.
{چگونه در سال 2025 تبلیغات تاثیرگذار داشته باشیم؟
|}رپورتاژ آگهی علاوه بر مجله و روزنامه، در وبلاگ و وب سایت نیز منتشر میشود. در این نوع تبلیغات، تبلیغکننده به ناشر هزینه پرداخت میکند و در ازای آن ناشر نیز باید محتوای تبلیغاتی تبلیغکننده را به صورت مقالهای مشابه سایر محتوای آن رسانه تدوین و منتشر کند. تفاوت رپورتاژ با سایر تبلیغات در این است که بیشتر به جزییات میپردازد.
این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است.
از آنجایی که شرکتها تلاش میکنند تا با این حوزه از تبلیغات بیشتر آشنا شوند، تسلط بر انواع تبلیغات دیجیتالی به امری ضروری تبدیل شده است. هدف این حوزه، بهینهسازی اقدامات بازاریابی و اطمینان از اینکه پیام از طریق مرتبطترین و تاثیرگذارترین پلتفرمها به مخاطبان مورد نظر میرسد، است. با اینکه تبلیغات سنتی هنوز هم نقش مهمی در تبلیغات دارد، در سالهای اخیر بهدلیل افزایش تبلیغات دیجیتال و تغییر ترجیحات مصرفکنندگان، با چالشهایی مواجه شده است.
خوشحال خواهیم شد تجربیات یا دغدغههای خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میکنیم مطلب تبلیغات محلی چیست؟ + بهترین استراتژیها برای شروع از بلاگ صباویژن را ازدست ندهید. در این کمپین، هدفگذاری زمانی هم در نظر گرفته شده بود؛ چون همراه با شروع سال تحصیلی، حجم تقاضا برای خرید پوشاک مدرسه نیز روند صعودی به خود میگیرد. پس از اجرای تبلیغات، باید عملکرد آن را به دقت اندازهگیری کرد و با تحلیل نتایج، استراتژیها و کانالهای بهتری را برای بهبود عملکرد مورد استفاده قرار داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این روش تبلیغاتی موثر میتوانید وارد بخش تبلیغات در آپارات شوید.
انتخاب صحیح روشهای تبلیغاتی منجر به بهبود قابلیت دسترسی به مخاطبان، افزایش فروش و تقویت ارتباط با مشتریان میشود. وبینار به عنوان یک روش مدرن و موثر در تبلیغات و بازاریابی، امکان برگزاری جلسات و آموزشهای آنلاین و ویدئویی را فراهم میآورد. این فرایند اجازه میدهد تا شما به صورت زنده یا ضبط شده، اطلاعات ارزشمندی مانند راهنماییها، محتواهای آموزشی، معرفی محصولات و خدمات و حتی نکات تخصصی را به مخاطبان خود ارائه دهید.
تبلیغات برنامهای از اتوماسیون و مزایده در زمان واقعی برای خرید مکانهای تبلیغاتی استفاده میکند و اطمینان میدهد که بازاریابان بهطور موثر به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا میکنند. پذیرش این رویکردهای تحلیل به بازاریابان این امکان را میدهد تا انتخابهای آگاهانه داشته باشند، مخاطبان خود را با دقت هدف قرار دهند و در نهایت، کمپینهای تاثیرگذارتر و شخصیسازیشدهتری را ارائه كنند. تبلیغات نمایشی به آگاهی از برند، ایجاد تعاملات کاربر و نرخ کلیک کمک میکنند. با این حال، چالش اصلی این نوع تبلیغات در غلبه بر کوری بنری (Banner Blindness) و اطمینان از اینکه تبلیغات نمایشی از نظر متنی مرتبط و با تجربه کاربر یکپارچه خواهد بود، نهفته است. محبوبیت تبلیغات بومی روزبهروز بیشتر میشود؛ زیرا به کسبوکارها اجازه میدهد تا بدون آشکارا دیده شدن با محتوای تبلیغاتی، مخاطبان هدف خود را درگیر كنند. مدیریت تبلیغات، هنر و علم ایجاد پیامها و کمپینهای متقاعدکننده برای انتقال ماهیت یک برند به عامه مردم است.
اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید. با استفاده از این دورهها شما تبدیل به یک ادمین همه فن حریف میشوید. هر سوالی درباره این موضوع داشتید، حتماً در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. شات کردن در اینستاگرام مثل یک فرصت طلایی برای دیده شدن است، اما این شما هستید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. در انتها میتوانید استوری را به هایلایتهایتان اضافه کنید تا شات مدت زمان بیشتری در پیج شما بماند.
ما با هدف افزایش تعداد افرادی که برای اولین بار اکانت یکتانت خود را شارژ میکنند، به سراغ دادههای خودمان رفتیم. دادههای مشتریانی که بهتازگی ثبتنام کردند، جدا کردیم و از طریق ایمیل و پیامک، پیشنهادی شخصیسازیشده ارسال کردیم. چناچه از خدمات پنل پیامکی پیام رسان رضایت نداشته باشید می توانید مطابق قوانین ، درخواست بازگشت وجه را ثبت نمایید. اگر صاحب یک نرم افزار، وب سایت یا اپلیکیشن هستید، باقابلیت وب سرویس پیامکی پیام رسان می توانید تنها با چند خط کد برنامه نویسی، از داخل نرم افزار به کاربران و مشترکین خود پیامک ارسال کنید. روشهای بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که از آن میان میتوان به تبلیغات فضای مجازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آفلاین و… اشاره کرد.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با استراتژی تبلیغاتی و تبلیغات در محتوا و وبسایت خود، میتواند به بهبود نمایانی شما در نتایج جستجوی اینترنتی کمک کند. این اقدام نه تنها به بهبود مکان شما در نتایج جستجو کمک میکند، بلکه به ارزش افزوده محتوای شما نیز میافزاید. اولین گام در استراتژی تبلیغاتی، تحلیل دقیق بازار و شناخت کامل از مخاطبان هدف است.
تبلیغات هدفمند ضمن معرفی کسب و کار و برند شما، شخصیت و هویت قدرتمند از آن نشان می دهد. به این ترتیب میتوان تبلیغات اصولی را لازمه تاثیرگذار بودن بازاریابی دانست. این نوع تبلیغات بطور مستقیم و هوشمندانه مخاطبان یک برند یا محصول را هدف قرار می دهد. تبلیغات هدفمند بسیار متفاوت از کمپین ها و تبلیغات عمومی اجرا می شود و پروسه زمانبرتر و پیچیده تری را بهمراه دارد. کمپین های تبلیغاتی هدفدار توسط تیم های متخصص تحقیق بازار و ایده پرداز اجرا می شود و باعث می شود مخاطبان خاص یک محصول تارگت اصلی تبلیغ باشند.
تبلیغات در تلویزیون و رادیو از روشهای سنتی و مؤثر تبلیغاتی به شمار میآیند که به وسیله آنها میتوان به جمعیت گستردهای دسترسی داشت. این روش به واسطه پوشش گسترده و قدرت تأثیرگذاری صوت و تصویر، به ویژه برای برندهایی که به اثرگذاری زیاد نیاز دارند، مناسب است. در تبلیغات کلیکی، دستهبندی نقش بسیار مهمی دارد؛ مثل نقش تام کروز در ماموریت غیرممکن که غیرقابل چشمپوشی است شما در گوگل ادز هم میتوانید مثل یکتانت کمپینهای هدفمند اجرا کنید.
پیامرسان واتساپ در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی کاربرد بیشتری دارد. در تصویر زیر پلتفرمهای اجتماعی را براساس میزان استفاده از آنها مشاهده میکنید. مسابقات آنلاین یکی از روشهای مؤثر برای ایجاد تعامل با مخاطبان و جذب کاربران جدید است. این نوع مسابقات به کسبوکارها این امکان را میدهند که از طریق جوایز جذاب، مشتریان را تشویق به مشارکت کنند. همچنین، برگزاری مسابقات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام میتواند به افزایش تعداد فالوورها و تعاملات برند کمک کند. کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات B2B داشته باشند و جامعه هدف آنها مشاغل و کسب و کارهای دیگر است می توانند با پنل پیامکی پیام رسان، ارسال به مشاغل داشته باشند.
زمانیکه برای تبلیغات همسان هزینه میکنید، از ویراستاری رسانه ناشر و مخاطبان آن برای کمک به افزایش آگاهی از برندتان استفاده میکنید. کمپینهای شبکه اجتماعی از پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، اسنپ چت، یوتیوب، تیک تاک و لینکدین برای اشتراکگذاری پیام استفاده میکنند. کسب و کارها، مخاطبان مختلفی را در هر شبکه اجتماعی هدف قرار میدهند.
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟